۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

کاتالوگ زندگی

این هفته سه تا امتحان دارم و دوتا مقاله که باید کارشونو تموم کنم. طبق روال همیشه وقتی درس داری و سرت شلوغه فکرهای عجیب غریب به ذهنت میزنه. دیشب برام یه لینک یکی از دوستام فرستاده بود در مورد زنان ایران. امروز نگاش کردم. نمی دونم چطوری احساسمو بیان کنم ولی با دیدنش اول گریه کردم. بعدش با خودم فکر کردم آیا من هم باید بنویسم. آیا من هم به اندازه تجربه ای که به عنوان یک زن داشتم باید بگم. نمی دونم هنوز در حال کشمکش با خودم هستم هنوز شاید به اون جرأت نرسیدم یا به قول خانم بنفشه هجازی می تونم از استعاره و مجاز استفاده کنم.

حالا تصمیم گرفتم داستانمو با چرا اینجام شروع کنم. پس پتوتونو بردارید با کاسه تنقلاتتون و بیارید کنارم بشینید تا براتون قصمو تعریف کنم.

سکوت و آرامش اینجا، دوری از همه عزیزانم به من فرصت داده تا خیلی بیشتر به خودم و خواسته هایم فکر کنم و تصویرم رو از خودم دوباره بسازم. قبل از اینکه بیام یک تصویر از خودم توی ذهنم داشتم ولی اون تصویر مال زمانی بود که در دنیایی بودم که همه "بالا پایین هاشو، کوچه پس کوچه هاشو و حتی گربه روهاشو" بلد بودم. بعضی وقتها به خودم به شکل یک فاتح قله های پر برف زندگیم نگاه می کردم. به زندگیم به چشم "یک کاتالوک" نگاه می کردم که تنها کافی بود بازش کنم و اون چیزیو که می خواهم سفارش بدم. بعد از مدتی زندگی رنگ یک نواختی به خودش گرفت (نه به اون شکلی که معمولا عوام تعبیرش می کنن). برای همین فکر کردم باید یه دنیای دیگرو امتحان کنم. احساس کردم روحم برای این دنیا کوچیکه و....

حالا اینجام بعد از تقریباَ دوسال وقتی به دعاهائی که کردم و چیزهائی که از خدا خواستم فکر می کنم می بینم خدا همشو بهم داده. منتهی می دونید مشکلم بعضی وقتها کجاست؟ بذارید براتون اینطوری بگم بهتره که نتیجه گیریم از دعا کردن یا همون "سفارش از کاتالوک زندگی" چی بوده و شما میتونید ازش استفاده کنید و میدونم به دردتون میخوره.

روش سفارش از کاتالوگ:

1. دقیقا محصول مورد علاقه و یا نیازتتون را مشخص کنید.

2. به شماره و یا کد مورد نظر دقت کنید، کد اشتباه انتخاب نکنید

3. "داوطلب گرامی" موقع نوشتن کد در "پاسخنامه" اونو با دقت وارد کنید.

4. رنگ سایز و مدل اونو بادقت انتخاب کنید

5. در ضمن این مورد یادتون نره آدرس دریافت

6. تاریخ دریافتم با دقت بنویسید به این دلایل که:

a. "نوشدارو بعد از مرگ سهراب" نباشد

b. تاریخ مصرف محصول نگذشته باشد وقتی به دستتون می رسه

c. به ترتیب سفارشاتتون دقت کنید که الویت ها رعایت شده باشند

از مزایای این کاتالوگ و سرعت ارسالش بگم که "تکریم ارباب رجوع" این شرکت حرف ندارد. حتی پست شبانه هم دارن.

خوب حالا حتماَ در مورد "return policy" این شرکت می خواهید بدونید. شرمنده اصلاَ وجود ندارد. مال بد بیخ ریش صاحبشه. پس موقع خرید با دقت انتخاب کنید چون پس از انداختن به هیچ عنوان پس گرفته نمی شود.

حالا یکی از تجربیات شخصیمو با شما به اشتراک می ذارم. چند وقت پیش اینجا هوا خیلی سرد شد و منم از اون روزها بود که اصلا روی مود خوب نبودم و اینطوری دعا کردم. "خدایا میخوام اینقدر هوا گرم بشه که از گرما ذوب بشم". همچین یه چند روز نگذشته بود که هوا اینقدر گرم شده بود که من داشتم واقعا ذوب می شدم. این یکی از تجربیات خوب من بود حالا بقیشم بعدا در گوشتون میگم نمیشه اینجا بگم. ولی توصیه های ایمنی رو جدی بگیرید.

من برم که یه عالمه کار دارم بعد بقیشو میگم.

میبینید تورو خدا اصلا نمیشه این دختره دو کلام حرف بدون شوخی بزنه. چرا چون می دونم شماها دوست ندارید من جدی حرف بزنم. آره جونم می دونم که خودم هم دوست ندارم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوستم
اميدوارم هميشه از سفارش دادن هات لذت ببري و از اون كاتالوگ خيلي خوب استفاده كني
دوستم تو كه اينقدر سفارشت خوبه ببين توي اون كاتالوگت يه ويزا واسه ما پيدا ميكني اومديم و سفارشت زود جواب داد من سفارش دادم ولي فكركنم اداره پست ايران دودرش كرده تو يه تحقيق بكن ببين ميتوني پارتي بازي بكني جيگر
دوستت دارم هوارتا اما توچي؟ موي بلند روي كثيف واه واه واه!!!
ماچ ماچ (سكنجبين خوشگل )

Morvarid گفت...

نه جانم اشتباه بهتون گفتن، من نمی تونم از کاتالوگم برای تو استفاده کنم. مگه "خودت نداری". در ضمن منو که میشناسی پارتی بازی واسه کسی تمی کنم. ولی حالا چون شما هستید تشریف بیارید دفتر ما باهم به توافق میرسیم.

ناشناس گفت...

سلام دوباره دوستم
من از خدامه بيام دفترتون ولي رام نميدنننننننننننند حد اقل يه سفارش كن تا رام بدن عزيزم

Unknown گفت...

سلام مروارید جونم،

تشبیه بسیار جالبی بود ولی مشکل بعضی وقتا اینه که بعد از اینکه کاتالوگ رو می گیری می فهمی بیخودی این کاتالوگ رو سفارش دادی اصلا بجز دردسر چیز دیگه ای نیست و به کارت هم نمی یاد فقط بعنوان جزیی از زندگی باید باهاش کنار بیای تا کاتالوگ مدل جدید آماده بشه!

kouroshsweden گفت...

vaghean ziba, bahoosh va doost dashtani hasti, yaghinan har mardi ba u khoshbakhtarin khahad bood
bargh dan